A Xioami első telefonja, a MI One piacra dobásával a cég egy MIUI nevű egyedi ROM-ot is bevezetett 2011-ben, ami további funkcionalitást és finom felületet biztosított. A MIUI már több mint 200 eszközön elérhető volt, később pedig a Xiaomi Redmi készülékekben is. A saját hardver fejlesztése sikeres volt, mivel csak a 2013-as bevételük 5 milliárd dollár volt.
A hírek szerint, annak idején a Xiaomi Redmi lett a legnépszerűbb okostelefon márka Indiában, a piaci részesedés 28%-val. Ma a vállalat még a Redmi és a Poco almárkákkal is rendelkezik, amiket annak reményében hoztak létre, hogy szélesebb piacot érjenek el szerte a világon. A Xiaomi készülékek az alacsony árakról ismertek.
Filozófiájuk a kezdetektől fogva az volt, hogy elfogadható áron nyújtsanak maximális specifikációt minden készülékben. Alapvetően a Xiaomi Redmi OLED kijelzővel, hármas kamerákkal és a Qualcomm legújabb és legnagyobb lapkakészletével vásárolható meg, ami lényegesen olcsóbb más telefonoknál, amelyek hasonló specifikációkkal rendelkeznek.